Povod za nakup je bilo branje Pegazovega bloga, na katerem je objavil pismo prijateljice Antonie. Razmišlja o prostituciji, h čemur jo je spodbudila opazka prijatelja, da so vse slovenske ženske oblečene kot prostitutke. Jasno, pretirana izjava ampak po dobrem letu bivanja v tujini, tudi sama opažam razliko pri oblačenju, predvsem mladih punc in žensk v Ljubljani. Toliko izrazito izzivalno oblečenih punc in žensk, kot jih vidim v Ljubljani, na nizozemskem ne vidim. In tudi toliko revij polnih fotografij retuširanih manekenk, ki trdijo, da je v življenju pomenbno samo to, da si brez gub, sivih las, odvečnih kilogramov, mozoljev, celulita, dlak....tu ne najdem.
V pozni moderni je telo izraz posameznikove identitete. Enačenje fizične lepote z notranjo ali duhovno vrednostjo je postalo manipulativno sredstvo za propagando. Revije, ki zaradi svojega komercialnega interesa gojijo nezadovoljstvo žensk s svojim videzom vzdržujejo podobe nerealnih modelov. Zadaj so seveda interesi oglaševalcev, ki morajo bralke spodbujati spodbujati, da čimveč trošijo za lepotne izdelke.
Ko mi je za novo leto v Ljubljani, mama bivše sošolke moje najstarejše hčere pripovedovala zgodbo, kako so punce na internetu objavile svoje gole fotografije sem bila šokirana. Punce pri enajstih (!!!!!) letih.
V tukajšnji evropski šoli velja prepoved nošenja izrazito kratkih kril in majic, ki odkrivajo ramena in popek. In to pravilo velja tudi za učitelje in seveda starše otrok. Pretiravanje v drugo smer? Mogoče ampak ga odobravam.V pozni moderni je telo izraz posameznikove identitete. Enačenje fizične lepote z notranjo ali duhovno vrednostjo je postalo manipulativno sredstvo za propagando. Revije, ki zaradi svojega komercialnega interesa gojijo nezadovoljstvo žensk s svojim videzom vzdržujejo podobe nerealnih modelov. Zadaj so seveda interesi oglaševalcev, ki morajo bralke spodbujati spodbujati, da čimveč trošijo za lepotne izdelke.
Ko mi je za novo leto v Ljubljani, mama bivše sošolke moje najstarejše hčere pripovedovala zgodbo, kako so punce na internetu objavile svoje gole fotografije sem bila šokirana. Punce pri enajstih (!!!!!) letih.
Avtorica knjige piše, da so danes ženske napravile korak nazaj glede na feministke, ki so v drugi polovici prejšnjega stoletja želele intelektualno in seksualno osvoboditev žensk. Današnje ženske so sebe pretvorile v seks objekte. Prevzele so vlogo seksualnosti iz pornografske industrije, zato mačo moške šovinistične svinje lahko izginejo ... njihovo vlogo zdaj opravljajo kar ženske same. Z silikonskimi ustnicami, prsmi, tangicami ... podpirajo idejo, da je edina prava moč seksualna moč. Težko bi rekli, da so imele feministke v mislih ravno to vrsto osvobajanja žensk.
Avtorica pravi, da se golota smatra kot izraz stila in osveščenosti. Ni napredna ampak izključno komercialna. S pridom jo izkoriščajo proizvajalci spodnjega perila, in lepotna industrija (pa še kdo). Zaradi tega so idoli postale porno zvezde in striptizete. V kulturi obsedenosti s seksom se primeri zvezdnic, ki so s svojo goloto zgradile kariero kar vrstijo. (Paris Hilton, Britney Spears....). Tudi v revijah, namenjenih najstnikom. Da prinaša prepletanje pornografije in seksualnosti svobodo je zabloda, trdi avtorica.
Razmišljam, kako naj, kot mama, najstniški hčeri vbijem v glavo kritično distanco do medijskih pritiskov predvsem pa, da ni potrebno sledenje konceptu : sreča = seksi videz in da ni privlačen videz in oblikovanje telesa simptom uspeha? Grem brat knjigo. Poročilo sledi.
... moje nabiralništvo pa se nadaljuje ... v teh čeveljčkih :-)
Ni komentarjev:
Objavite komentar