sreda, 2. april 2008

Na severu nič novega

Severnjaška pokrajina, tako kot puščava, narekuje misel o absolutizmu. Le da je v tem primeru puščava zelena in prepojena z vodo. Tu ni izboklin, okroglin, ovinkov. Dežela je ravna, ljudje so postavljeni na ogled in ta popolna vidljivost določa njihovo obnašanje. Nizozemci se ne srečujejo, oni se soočajo drug z drugim. Oni zabadajo svoj svetli pogled v drugo osebo in tehtajo njeno dušo. Ni prostora, kamor bi se ljudje lahko skrili. Tudi v njihovih domovih ga ni. Zavese na oknih puščajo odstrte in to imajo za vrlino.

Cees Noteboom

5 komentarjev:

Anonimni pravi ...
Skrbnik spletnega dnevnika je odstranil ta komentar.
lili pravi ...

a te to kdaj moti? meni so nizozemci včasih malo čudni, pa ne vem, če v pozitivnem smislu.

Ovca pravi ...

Na začetku sem bila nekajkrat presenečena, zdaj pa sem se tega, da so direktni in da povedo kar mislijo navadila in mi je všeč.

lili pravi ...

03maš prav, vsi mamo svoje štose, pa hvalabogu, ker če ne bi bil živ dolgcajt.

Pegaz pravi ...

Hja, ko sem se prvič odpravljal v NL (takrat smo rabili še Benelux vizo), sem se pozanimal po informacijah na častnem konzulatu Nizozemske, ki je bil tisti čas v Slovenijalesu. Prijazni stric mi je naložil kup brošu tipa "Kako so Nizozemci drugačni od drugih" ipd. In notri je pisalo, da so zelo direktni in da je to vrlina.
- več o moji izkušnji pa napišem nocoj v Hlevček :)